ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 
abone ol


› METAFİZİK
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     9 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin TıklayınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 177378 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik  GİRİŞ
ÖZET
Ben çalışmamda “pozitivizmin metafiziği reddetmesi materyalizmle kesişen bir şekilde olgulara dayanması ve açıklaması yöntem oluşundandır.” hipotezini savunmaya çalıştım.
Neden böyle bir hipotez seçmişim? Çünkü hepimizin akılının bir köşesinde gizli kalmış, cevabını görünenlerde ve söylenenlerde bulamadığımız binlerce hatta milyarlarca soru vardır. Söylenenlerin arasında yanlışlar vardır ama bir kere raylar yerine oturmuştur. Biz yanlış yada doğru eğri yada büğrü o trene binmiş ve bir yerlere gidiyoruzdur. O trende halinden memnun insanlar çoktur. Ama bir de gözleri gerçek monoda açık olan insanlar vardır ve pencereden dışarıya sarkıp bakarlar korkmadan.
Acaba dışarıda ne vardır?
Tam birisinden bahsediyoruz dur ki o kişi arar, ya da çıkagelir birden, yada gece bir rüya görür bir kimse ertesi günün özeti gibidir adeta ya da ruhumuz nasıl bir şeydir ve nerede durmakta dır? Dünya denen yuvarlak şeyi orada öylece kim tutmaktadır? Hayatımız minik minik gizemlerde saklıdır, kimimiz bunları görmek isteriz, kimimiz ise göz ardı eder sırt çeviririz. Hayvanlarda yer, içer ve uyur hatta düşünür, seçer. Oysa insan yaratılmışların arasında en üstünüdür. Yemekten, içmekten, uyumaktan ve hayatın diğer nimetlerinden faydalanmaktan başak işlevleri de olmalıdır. Sorunları görmeye meraklı değilimdir, karamsarlıkta hiçbir zaman imrendiğim bir model olmamıştır. Fakat içinde bulunduğumuz düzen bize yaratıklar arasındaki en ütün varlığın yani insanın işlevini sorgulaması için ve adına değildir. Aksine madde bizi yanlışa görülmektedir.. bunu yapan yalnız başına madde midir? Hayır. Biraz önce bahsettiğim trenin içindeki çoğunluk kısım kasıtlı, planlı, yoğun bir çaba içerisindedir.
Zihinlerin uyanık olmanı diliyorum. Vakit bir ayrılık vakti olmalıdır. Ben ayrılmayı istiyorum.


1.YÖNTEM DAYATMASI
Madde maddesel ruhta ruhsaldır, daha ilk bakışta farklar göze çarpar. Şura ki tartışmasız biz maddesiz yaşamamayız fakat maddeye olan ihtiyaç onun yöntemlerinin her alanda geçerli olmasını zorunlu kılmamalıdır. Bilimsel yöntem ruhsal olana akıl erdiremediği için onu reddetmiştir. Tilki üzüme erişememiş ve dünyayı üzümsüz ilan etmiştir. Oysa dünyamız üzüm doludur. Pozitivizm sosyal olguyu doğa bilimlerine göre şekillendirmek ister.
Bence bu bir dayatmadır.
2. POZİTİVİZMİN BİLİMSEL BİLGİ ANLAYIŞINA DAİR
Pozitivizme yönelik eleştiri yapanlardan birisin de anarşist bilgi kuramının savunucusu P. Feyerabend’ tir. Feyerabend’ in pozitivistlerin savunduğu bilimsel bilginin ayrıcalığına ilişkin bilimsel yöntemi eleştiriciliğinin biliyoruz.
Feyerabend’ de göre ne kuramların birbirlerinin yerlerini almaları ile ilgili ilkelere ne de kuramın doğruluğunu garantileyen kriterlere sahip olduğumuzdan pozivist bilgi de dahil olmak üzere her türlü bilgiye (mitsel, dinsel, sezgisel vb.)özgürce yarışma şansı tanımalı pozivist anlamda ne denli saçma yada eksik olursa olsun her türlü bilgiyi kullanmalıyız. Bilimi anarşist bir çaba olarak gören ve bilimin her zaman karşıt görüş çoğalmasının bilginin ilerlemesi için bir öz zorunluluk olduğunu savunan Feyerabend” Ne olsa gider” anlayışını benimsemektedir.
Ben Feyerabend’ in düşüncelerini çok yerinde buluyorum. Demokratik olarak biz her türlü bilgiye şans tanımalıyız.
3) DÜŞÜNCENİN MATERYALİZME KAYMASI
17. Asırda Galile, Kepler ve Newton gibi alimlerin ilmi buluşları ortaya çıktığı zaman Avrupa’ da Ortaçağ Hıristiyan görüşü olduğunu biliyoruz. Bu anlayışa uygun bir tabiat tasavvuru bulunmaktadır. Daha önceki asırlarda insan kendisini tabiattan ayrı bir parça ve ondan güçlü, yüksek bir mevkide kabul ederken 19. Asırda kendini takibatın bir parçası ve bir çok hadiselerde onun hakimi durumunda olduğunu anlamaya başlamıştır.
Bu anlayış değişikliği 19. Asrı ilmin ilerlemesi ile daha çok bir icatlar ve teknik asrı haline getirmiştir. Bunun neticesi olarak da 19 yy. da bir ihtisas devri başlamıştır. Süratle ilerleyen tekniğin imkanlarından faydalanan ilim her sahaya yayılmıştı. Astronomideki hızlı gelişmeler ve kimya ilminin maddenin değişikliklerini gözetleyerek atom seviyesinde ki olayları izah etmesi eski tabiat tasavvurunu tamamen değiştirmiştir.
Fizik, kimya ve biyoloji gibi tabiat ilimlerinin kainatta göremeyecek sır kalmayacağı kanaati beni üzmektedir. Hızla gelişen ağır sanayi ve teknik insanlardaki bu kanaati desteklemiştir. Bu durum karışsında da din