ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 

› RÖNESANS DÖNEMİNDE RESİM SANATI
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     2 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin Üye Girişi YapınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 161201 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik RÖNESANS DÖNEMİNDE RESİM SANATI
15. ve 16. yüzyıllar arasında Avrupa’da bilim, sanat ve kültür alanında “yeniden doğuş” olarak tanımlanan Rönesans’ın damgasını vurduğu bir dönem oldu. Bu dönemde özellikle İtalya’da hemen hemen her kent kendi sanat anlayışını ve üslubunu geliştirdi, kendi sanatçılarını yetiştirdi. Önce İtalya’da, Floransa kentinde filizlenen Rönesans, zamanla öteki kentlerde ve ülkelerde de etkisini gösterdi.
Floransa’yı yeni düşüncelerin ve gelişmelerin merkezi yapan mimar Filippo Brunelleschi ve heykelci Donetello’ydu. Masaccio’nun yapıtlarıyla bu yeni gelişmeler kısa sürede resme de yansıdı. Rönesans’ın resim sanatına en büyük katkılarından biri perspektif kurallarının saptanması ve bu sayede resimlerde derinlik duygusunun verilebilmesiydi. Resimlerde matematikçilerden öğrendiği perspektif kurallarını uygulayan Masaccio, aynı zamanda ışıkla ilgili çalışmalar yaptı. Tablolarında, ışık en yakın pencereden geliyor ve üzerine vurduğu tüm figürleri sarıyormuşçasına, doğal ve ferah bir atmosfer yaratmayı başardı. Anatomi biliminden yararlanarak insan vücudunu gerçekçi bir biçimde çizdi.
Masaccio’nun yakın izleyicilerinden biri de Paolo Uccello’ydu. Perspektif kurallarını öğrenen Uccello’nun figürleri canlı ve hareketliydi. Hayvan resimleri yapmayı seven sanatçının seçtiği konular da çok çeşitliydi.
Bir başka Rönesans sanatçısı olan Fra Angelico, tanrıya duyduğu sevgi ve hayranlığı, ayrıntıların gözden kaçırılmadığı, göze hoş gelen renkleriyle bol ışıklı resim ve fresklerde dile getirdi.
Floransa, İtalya’nın her yanından gelen sanatçıların toplandığı canlı bir kültür merkeziydi. Kente Umbria’dan gelen Piero della Francesca aynı zamanda bir matematikçiydi. Bu özelliği resimlerindeki güçlü perspektifte ve mekân yapısında kendini gösterdi. Resimlerin arka plânında kusursuz güzellikte görkemli yapılar, önde ise heykel görünümünde insanlar yer alıyordu.
Bu dönemde sanatçılar kiliselerin ve varlıklı ailelerin koruması altındaydı. Floransa kentinin de yönetimini elinde bulunduran zengin ve soylu Medici ailesinin koruması altında çalışan sanatçılardan en ünlüleri, İlkbahar ve Venüs’ün Doğuşu tablolarıyla Sandro Botticelli, Mona Lisa’sıyla belleklerden silinmeyen Leonardo da Vinci, daha yaşarken çağının en büyük sanatçısı olarak belirlenen Michelangelo ve “ressamların prensi” olarak anılan Raffaello’ydu. Bu sanatçılar insanı merkez alan yapıtlarında ışık ve perspektifi olağanüstü bir ustalıkla uyguladılar. Resim sanatını ve güzellik kavramını doruk noktasına ulaştıran Rönesans sanatçılarının resimlerindeki en çarpıcı özellikler fon ve figürler arasındaki yumuşak renk geçişleri, figürlerin gerçeğe uygunluğu, aralarındaki kusursuz uyum, bütünlük ve anlatım gücüydü.
Giovanni Bellini’yle birlikte çalıştığı sanılan Giorgione ve Tiziano, Venedik Okulu’nun gelişmesine önemli katkıları olan sanatçılardandır. Venedikli ressamların yapıtlarını Floransalı ressamlarınkinden ayıran en belirgin özellik, dinsel içerikli resimlerin bu dünyanın ötesinde bir gizemlilik taşımaktan çok, insana yakın oluşlarıydı. Michelangelo ve Raffaello dinsel konulu resimlere ağırlık verirken, Venedikliler, belki de sularla kuşatılmış olduklarından, manzara resmi yapmayı yeğlediler. Renklerini ve dokumalarını beğendikleri göz alıcı kumaşlara resimlerinde yer verdiler. Doğa fonu içinde çıplak kadın resimleri yapmak Venedikli sanatçıların en hoşlandığı konular arasındaydı.
Geç Rönesans döneminin klasik üslubuyla çalışan Paolo Veronese de Venedik Okulu’ndandı. Beyaz mermer sarayların önünde genç ve güzel kadınlarla ağır giysiler içindeki soylu senatörlerin tablolarını yaptı. Tiziano’dan sonra Venedik Okulu’nun en tanınmış sanatçısı Tintoretto’dur. Olağanüstü bir düş gücüne sahip olan Tintoretto’nun, hangi açıdan bakılırsa bakılsın, karanlıktan aydınlığa çıkıyormuş gibi görünen figürleri ve hızlı çalışma temposu dikkat çekiciydi. Sanatçının Venedik’te Düklük Sarayı için yaptığı 22,5 metre uzunluğunda ve 9,1 metre genişliğindeki Cennet Bahçesi adlı resmin, bugüne kadar yapılanların en büyüğü olduğu sanılmaktadır.
İtalya’da bu gelişmeler olurken Avrupa’nın kuzeyinde resim sanatı farklı bir doğrultudaydı. Roma mimarlığının yeniden benimsenmesiyle İtalya’da başlayan Rönesans hareketinin etkisi Alplerin kuzeyinde çok daha geç görüldü. Kuzey ülkeler





Güncel Aranan Ödevler

ılıman, bilgisayarın kullanıldığı yerler, birinci dereceden, döküm usulleri, ebeveyn, bilgisayar final, kimyacı, sağrı, alparslan, çöküş, gıda katkı maddeleri, bereketsiz, çelik boru, corap, iradei milliye, acıköğretim felsefe soruları, haydut, şakul, ılımlılık, balkanlar politikası, ayrıştırmak, gamalı, strateji planlama, hammurabi yasaları, aile resimleri, düş kurmak, çocuklarda cinsel istismar, pmma, atopik dermatit, atlanmak, Kazakça, atatürkçü eğitim sistemi, ahşap oymacılığı, servo motor kontrolü, akaret, avrupa birliğinde vergi politikasi, coğrafi keşiflerin sebebi, transformatör, ahşap prefabrik, inikâs, idadiye, barkodlar, konumlamak, yarışmacı piyasalar, musul, istanbulun fethi ile ilgili hadisler, türk ailesi ve nitelikleri, küçük erkekler, neden venn şeması denir, ön avurt, iddiasız, fakir bayburt, serece, ne haddine!, zaman planlama, qfd, orta yaşlı, fonolit, ışığın önemi, taş iliği, hayalci, çürütülme, elif, avantaj, oks sinav sonucu, muhammed, tel tel, hayvan sevgisi, sarhoşlar, tasarımda üretim yöntemi, türkiye ekonomisini etkileyen faktorler, dikdörtgenler, profili, taşra teşkilatı, iletişimin önemi, fecaat, 1950 liler, konuşma sistemi bağlantısı, santral, tohumlama, intermezzo, idrar tahlili nedir, dirilmek, kastanyola, göre, ali kırca, keten, bitki ve hayvan hücrelerinin karşılaştırılması, istiklal marsi soz sanatlari, ateşleyici, elektroskop nedir, anayasası olmayan ülkeler, çiçeklerin üreme özellikleri, kristal denizaltı, dpy sonucları, başkesit, nemli, economi, gök yakut, ışık kaynağı, tabure, pareto diyagramı, aya yolculuk kitap özeti, madde ve özellikler oks, brüt maaş hesaplama, iç tüzük, oğuz kağan destanı, fiskos, koordinat sistemi nedir, rafineri, ac motor vektor kontrol, marmara haritasi, 2006, metallerde serbest elektron teorisi, kumarın zararları, ikramcı, yaşamsal, bileşiklerin adlandırılması, atomun yapısı, neft, atletizm, tank imalatı, günün adamı, baskı çeşitleri, uygar, renk oluşumu, kromlama, avusturya nehir, evliya çelebi antep, 14.yüzyıl, mezhepçi, bar, piramitler, birey toplum ve çevre, nesli tükenmekte olan kuşlar, açık öğretim sınav sonuçları, enerji kabloları, ay gibi, ömer seyfettin tos, şimdi, çoluk çocuk, hikaye inceleme, kebir, salim, dünyadaki ilk yerleşmeler, pelikül, lise 1 fizik konuları, atatürk ve milli egemenlik, orijin, endonozya, şiir, katrak, anayasanın tanımı, sindirime yardımcı olan organlar, talaşlı, yaprak dökümü, elektrikçi, sert ünsüz, ölmeye yatmak, katıksız, caba, su yolu, ewma, 2005 oks, irtibat, bahattin aga, elektrik simgeleri, sıfıra doğru, afrika siyasal toplumu, ab ve çevre, ahmet adnan saygun, akut koroner sendrom, oğulcuk, lider ve nitelikleri, 2 boyutlu çalışma nedir, pasifik cemberi, aptalca, konya kroki, otla beslenen hayvanlar, manyetik, çaprazlama, ahu gibi, 7. sınıf sindirim sistemi, hikaye cesitleri, gulyabani romanı hüseyin rahmi gürpınar, rollerin değişimi, açıköğretim s, teminatsız, tomruk, kampçılık, çözümlü problemler, muhasebe denetimi türleri, anayasay, itinasız, 2. mahmut dönemi yenilikler, küçük kadınlar özet, elektro zil, osmanlı toplumu, atatürkün ve basın,