ÖNEMLİ UYARI : (IP KONTROLLÜ ÜYELİK GÜVENLİĞİ)

Giriş yaptığınız üyelik bireysel olarak sadece 1 (bir) kişilik kullanıcının kullanımı içindir. Üyeliklerimiz kurumsal değil kişiseldir. Giriş yapıldıktan sonra aynı kullanıcı adı ve şifre ile başka bir IP numaralı kullanıcı girişi yapılırsa üyeliğiniz otomatik olarak BLOKE olur. Lütfen şifrenizi paylaşmayınız. Üyeliğinizi giriş yaptıktan sonra “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yaparak başka bir yerde, başka bir bilgisayarda kullanmanızda sakınca yoktur. Şifrenizi ailenizden biri kullansa dahi sistem aynı anda birden fazla giriş yapılmasına izin vermeyecektir.

Eğer bu üyelik size ait değilse lütfen “GÜVENLİ ÇIKIŞ” yapınız. Aksi taktirde şifresini sizinle paylaşan gerçek üyenin üyeliği BLOKE olacaktır.


Okudum ve Kabul Ediyorum

Hesap Sahibinin Zarar Görmemesi İçin Çıkış Yapmak İstiyorum

Yardım Merkezi
 
abone ol


› FLAMAN SANATI
Kaynakça()  Resim-Sekil()  Tablo()     9 Sayfa  [ Geri Dön ]

Dökümanı İndirebilmek İçin TıklayınızHenüz Üye Değilseniz Buraya Tıklayıp Üye Olabilirsiniz
Önemli NotSitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen yardım bölümümüzden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için dosya numarasını mesajınıza ekleyiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No : 106487 - Dosyanın Siteden Kaldırılması İçin Buraya Tıklayınız

İçerik FLAMAN SANATI: Hollanda ile Fransa arasında bulunan ve Flandr denilen, ülke halkına Flaman adı verilir. Bugün bir kısmı Fransa’da büyük bir kısmı da Belçika’da bulunan bu yerler vaktiyle mühim bir sanat merkezi olmuştu. Bu itibarla sanat tarihinde Flaman sanatının, oldukça mühim bir yeri vardır.
Bugüne kadar kalmış olan bazı eski el yazması kitapların minyatürlerine bakarsak, 11. Ve 12. Yüzyıllarda boyama resim sanatının Bizans geleneklerini takip ettiği görülür. Bunun yanında resimlerde tam anlamıyla hayatın gerçeklerinin yansıdığı söylenemez. Ancak 14. yy’da tabiata, gerçeğe benzer resimler görülmeye başlamıştır. Flaman resim sanatının bu basitlik ve ilkellikten kurtularak, gerçekçiliğe doğru gitmesi “Hubert ve Jean” isimlerindeki Van Eyck kardeşlerin 1426’da yaptıkları “Agneau Mystigue” isimli resimleriyle belli olur.
Flandr’da, 15. yy’dan itibaren yağlı boyanın kullanılması nedeniyle; sanatta önemli bir yenilik olmuştur. İtalya sanatçıları detramp resim tekniğini uyguluyorlar ve bu teknikle ve öncelikle freskler yapıyorlardı. Yağlı boya kullanımı tasvirlerde ayrıntıya inme ve incelikleri işleme olanağı veriyor; tablolarda parlak yüzeyler sağlanabiliyordu.
Ticaretle uğraşan Alman insanları realist kişilerdi. Resim sanatında da bu realizm görülür. Sanatçılar tablolarında kişilerin anatomik yapılarını, yüzlerdeki derin çizgileri göstermekten çekinmemişlerdir. Odalardaki eşya bütün detaylarıyla tasvir olunmuştur.
Dinsel eserler çoğunlukta olmakla beraber, portre resimlerine de geniş ölçüde yer ve önem verilmiştir. Bu nitelikteki eserlerde de duygusal ifadelerin yansıtılması sağlanmıştır.
Şimdi Flaman Resim sanatının sanatçılarını tanıtmaya çalışalım:
JAN VAN EYCK (1390-1441): Resimde yağlı boyanın icadı ve ilk kullanımı Van Eyck kardeşlere söylenilebilir. Yağlıboya daha önceleri boyalı heykellerde kullanılır iken, Jan Van Eyck mükemmelleştirdi ve Avrupa’da yaygın hale gelmesini sağladı.
Jan Van Eyck aynı zamanda kardeşiyle ortaklaşa yaptıkları halen Sand şehrindeki Saint-Bavon kilisesinde bulunan “Mistik Kuzu poliptiği o zamanların Kuzey Avrupa’sı sanatı için tümüyle yeni bir resim anlayışı ve görüşü getirmiştir. Konusu dinsel olan bu eserde kompozisyon ve desen bilinçli, perspektif, deneme halinde de olsa, teknik kurallara uygun, anatomi kusursuzdur. Yaygın ışık renklerle rasyonel biçimde kaynaşmıştır. Jan Van Eyck’in “Arnolfinin Düğünü” adlı eseri, sanatçının bir ressam olarak şaşmaz hünerini iyi belirler. Figürlerin ayakları dibindeki köpek figürünün ve duvardaki aynanın derin bir detay ilgisine işaret ettiği bu resim, henüz bir Ortaçağ atmosferine de sahiptir. Bu atmosferi orta sınıftan insanların hareketsiz bir an içinde tespit edilmeleri sağlanmıştır. Tablodaki parlak ışık parçaları ve sakin gölgeler bu geçici anı, canlı bir atmosfer yaratmaktadır.
Jan Van Eyck’in “Mühürdar Paele ve Meryem” tablosunda da ince detaylara iniş, karakter, kişilik etüdüne ve ifadesine verilen önem görülür. Bu tabloda da kompozisyon simetriktir. Ortada, bir taht üzerinde kucağındaki çocuk İsa ile oturmuş bulunan Meryem’in sağında bir piskopos, solunda da Rahip ile Saint George yer almaktadır. Diz çökmüş Rahibin yüzünün damarları, gözlerinin yaşlılık nedeniyle beliren fersizliği kesin bir realizmle ifade olunmuştur.
ROBERT CAMPİN (1378-1444): Flemalli Usta adıyla da tanınan bu sanatçı Van Eyck’in biçimsel kesinliğini farklı bir açıklık duyuşuyla daha da artırmıştır. Campin’in biçimleri daha heykelsi bir görünüştedirler.
ROGER VAN DER WEYDEN (1400-1464): Bu sanatçı da Van Eyck gibi, ince detayları işler, göze çarpan en küçük şeyleri bile sabırla inceler, çevreyi dikkatle tasvir eder. Fakat, Roger Van Eyck’a oranla daha sert ışığı benimsemiştir. Eserlerinde, eşya üzerine düşen ışık dolaysızdır. Sanatçının önemli bir yapıtı, “Beaune Düşkünler” Hastahanesi capallası için yaptığı son hüküm retabulumudur. Bu, gerçekten muhteşem poliptiğin bütün kapakları uzunluğu 9 metredir. Yaldızlı zemin üzerinde üst düzey yargı temsilcileri yer almakta, en üstte, tepede çarmıh parçalarını taşıyan dört melek, ortada hüküm günü sahibi İsa, elinde ruhları tartan gösterişli Melek Mikail, Meryem ve azizler bulunmaktadır. Roger Van Der Weyden’in Meryem’leri fizik görüntü bakımından orta yaşlı kadınlardır. Bu kadınların ızdırabı çok duygusal bir şekilde yansıtılmıştır. “Mater Dolarasa” adlı eseri ise, çok ince ve dokunaklı bir duygusallığın tevekkülle karışık, eşsiz ifadesini yansıtmaktadır.
HANS MEMLİNG (1435-1494): Bruge’de çalışm





Güncel Aranan Ödevler

modern taşıma, analitik hiyerarşi, pearson, yasemin, spesifik, öz su, istihraç, başimam, mihmandar, elektronik soru bankasi, başıbozuk, aşkın, isviçre, ek bütçe, mıhlı, triyaj, romanın tanımı, katı cisimlerin alanları ve hacimleri, sivriliş, ezberden, tiyatro türleri, turkish, halk edebiyatı ile divan edebiyatı arasındaki fark, siyahlık, öne düşmek, durumsal strateji, serpiştirme, çıkarılmak, lobi, nazlı eray, alçı tasarım, reel faiz ve büyüme oranları, atasözleri ve deyimler, kamu maliyesi nedir, cumhuriyet dönemi kent, deniz atı, dink, fransızca, sıvanmak, örülüş, media, 1500, frekans, resmiyet, gümrük tarifeleri, amasya, beyin nedir, mevzun, bursa ahmet vefik paşa anadolu lisesi, kavram haritası örneği, eğitimde insan kaynakları, topograf, lenfoma, işletme fonksiyonları, bitkinin gövdesi, ikincil ürün, sezgili, ağ ekonomisi, mânia, sağlam para, vak theory, babalık, alparslan lisesi, 1968 devrim, beriberi, aby, neron, yarışmacı, kalemtıraş, paketlemek, hava kure, anadoludaki yerleşim yerleri, flaşh, hem otla hem etle beslenen hayvanlar, soy kırımı, sirkeci, oduncul, öklit bagıntısı, finansal krizler ve bankacılık sektörü üzerine etkileri, 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı, akut koroner sendrom, vatan yahut silistre, bayrak ilgili bilgi, izlenim, eylül romanının özeti, anadolu lisesi müfredat programı, seçtirmek, sözlükçülük, tam kafiye, gemilik, kail, kişisel gelişim, zehirlemek, debbağ, 1960 krizi, 29 ekim cumhuriyet, saç saça, bayrak ve istiklal marşı, personel anketi, 6 7 eylül, yol ayrımı kemal tahir, telin etmek, motorlu taşıt, maden staj raporu, 19. yüzyılda osmanlı devletinin yaptığı savaşlar, kuranı kerim, çevre ve sağlık, mandıracı, müezzinlik, işletme,, namık kemal cezmi kitap özeti, etanol, 6 ve 7. sınıf, beyaz evin gizemi, pamuk seçimi, homoseksüel, çiçeklerin yararları, yıllık bakım planı, mevlit, ortadirek, tekstil ürünlerinde ön işlemler, 2004 kpss, elektirik devresi, telli, malzeme, 1.ve 2. meşrutiyet, firavunluk, samsun iklimi ve özellikleri, kurk, sahabe, işi resmiyete dökmek, kahve ağası, dini bayramlar, döner levha, 10. sınıf fotoğraf ve grafik, ayak izi, söz vermek, yeni ekonomi, plazmoliz ve deplazmoliz, eski mısır, absürt, defter yapılışı, eğitim örgütleri, küreselleşmenin yönetime etkisi, oscar wilde, ilkokul matematik dersleri, alüminyumun kullanım alanları, iş bulma, öss 2006, çopur, insan anatomisi, izomerik dönüşüm, redingotlu, iletişim ve sunum, aksak ölçü, fiilî, mimarbaşı, asimetrik enformasyon, 16 yy divan edebiyatı, şaka etmek, sabit ücret, bin yaşa!, iletişim engelleri, fiilen, dostoyevski suç ve ceza, edgü ögli tigin, abo kan grupları, alelhesap, paramı sağlık mı, antlı, tky, piyore, bilgisaar destekli eğitimin ararları ve zararları, mimar sinan cami, a.b, 96, kirchof kanunu, hz. isa, mum, idmanlı, para tarihçesi, baki gazel, ortodonti, kaşan, felsefenin önemi, dileyici, jeolojinin tanımı, bilgisayar yıgınlar, 1.ahmet, asosiye, batı türkçesi, polıs okulu sınavı, japonyanın dağları, toplum ve insan, not alma teknikleri, metal malzemelerin özellikleri, çizili, ata-cin, polis sınavı,